31.08.2010

Tanker om studier videre i livet

Jeg har omtrent samme følelsene nå for tiden som jeg hadde i 10. klasse. Hva skal jeg gjøre videre? Hva vil jeg? Vil jeg fortsatt bo hjemme? Hvilken skole vil jeg på? Hvilken linje vil jeg på?

Bare denne gangen er det viktigere å ta riktig valg. Jeg synes det er ett vanskelig valg. Det er mange fristelser der ute! For meg frister både markedsføring, PR, music management, event/arrangement, reiseliv og litt annet. Jeg heller uten tvil mest mot event og reiseliv.

Har fått meg en del studiekataloger. Hehe.. mildt sagt. Når jeg hentet de prøvde jeg å ikke tenke på hvilken plass skolen ligger, men hvilke linjer den har. Det er selfølgelig veldig vanskelig å ikke tenke på familie, kjæreste og venner når man skal velge videre studier.

Når jeg hadde lest igjennom omtrent alle katalogene fant jeg en nettside der jeg kunne søke på utdanningen jeg vil ta (www.studievalg.no) og jeg ble overlykkelig! Jeg har faktisk funnet ett studie som jeg føler passer perfekt for meg. Det er en Reiselivslinje der store deler av 2. semester består av event! Og på toppen av det så ligger skolen i BERGEN!

Jeg er så heldig at stefaren min eier en leilighet i Bergen og stesøsteren min skal flytte fra den når jeg får bruk for den. Snakk om perfekt timing!? Jeg elsker det.

Skal selfølgelig lese litt mer om skolen og studiet før jeg bestemmer meg helt. Vil velge riktig og tørr ikke å bare ta en sjanse den her gangen. Jeg håper jeg føler jeg velger riktig den dagen jeg bestemmer meg!

Har du hatt valg du har måttet tatt om videregående skole eller høyere skole?

I dag har jeg vært på jobb, vært på trening, jobbet litt til (måtte innom gamle kontoret å rydde litt), og nå er jeg dautrøtt. Herremin.. føler livet mitt er SÅ innholdsrikt! Hehehhe... I morgen er det klart for flytting av kontor! Blir spennende.

3 kommentarer:

  1. Må ta ett valg snart. Det er skummelt!

    SvarSlett
  2. Jeg går i Bergen selv. Liker meg her. Kommer egentlig fra Sotra. Ikke så langt unna, men liker meg godt her også!

    SvarSlett