10.08.2010

Enkle tips for en sunnere kropp

Her kommer noen tips fra meg for en sunnere kropp og ett sunnere liv.

- Gå til jobb/trening/sentrum/på besøk om det er nært deg. Ikke velg bilen forann beina om du ikke bor så alt for langt unna. Selv går jeg alltid til jobb og alt annet med mindre jeg har forsovet meg eller om det er veldig dårlig vær.
-
Ha alltid en vann flaske med deg. Velg vann fremfor brus og lignende!
-
ALDRI gå på butikken sulten. Jeg har gjort feilen selv mange ganger og du ender som oftest opp med usunne alternativ som godis.
- Ha frukt tilgjengelig for mellom måltid. Sunt og godt!
- Stress ned og tenk over hva du spiser.
-
Gjør noe når du kjeder seg som hindrer deg i å kjedespise. (Kan vere vanskelig, men finn en kortstokk, ring noen eller lignende)
-
Ikke ha godis i skapet alt for ofte. Er enkelt å velge godis om du først har det lett tilgjengelig.
- Ta deg tid til å spise. Ikke ha dårlig tid når du skal spise. Spis langsomt, da merker du fortere når du er mett.
-
Om du er som meg og snakker en del i telefon - gå rundt der du bor mens du snakker.
-
Velg grønnsaker og dip på jente/kose kvelder!
-
Hold godisen til en dag i uken.
-
Prøv å tren 2 ganger i uken.

Enkle tips som er lette å holde. Jeg synes i alle fall de er lette å holde!

Kom gjerne med enkle sunnhetstips i kommentarfeltet.

6 kommentarer:

  1. veldig gode tips :) Gå rundt mens man snakka i tlf var veldig lurt!

    SvarSlett
  2. Hvorfor har du begynt å skrive bokmål? Det var mer "deg" å skrive nynorsk :)

    SvarSlett
  3. @Anonym: Det har jeg. Har aldri skrevet nynorsk, men dialekt. Ville skrive ett rent skriftspråk og ettersom jeg har hatt bokmål som skriftspråk på skolen valgte jeg det :)

    SvarSlett
  4. Å ha frukt tilgjengelig er viktig :)

    SvarSlett