06.07.2010

Trygghet

Eg hater å sove aleine. Eg virkelig, virkelig hater det. Eg må sjekke om døra mi er låst 5-6 ganga kver kveld. Eg vil ha to dyner i senga - eg vil ha begge på meg òg. Eg har helt siden eg var lita slete med å sove aleine. Pappa måtte alltid sitte uttafor rommet mitt til eg hadde sovna - om eg merka at han var gått så gjekk eg og henta han igjen.

Når mamma og pappa gjekk fra kverandre sov eg ofte på rommet til mamma for det var der eg følte meg tryggast. Når eg skulle flytte var det egentlig det eg var mest usikker på.. det å sove helt aleine i ei leilighet uten en mamma å komme til om det blei mørkt for meg.

Eg klara meg heldigvis for meg sjøl. Eg har vokst på det og klarer meg med min egen trygghet. Eg hadde ei stund der eg søkte veldig masse trygghet. Eg har heldigvis gitt meg med det.

Det her er mitt mest følsomme innlegg på lenge.

5 kommentarer:

  1. Dette var sinnsykt "rart" å leste. Jeg satt akkuratt å tenkte noen av de samme tankene selv. Får ikke sove ikveld, og kjenner at jeg egentlig nok hadde klart det om pappa fortsatt var her. Den tryggheten! Selv om mamma sover i andre enden av huset, så er det ikke helt det samme..
    Kan jo ikke helt sammenlignes med det du skriver her, men den tryggheten, den er den samme!
    Håper du får sove godt inatt! :)

    SvarSlett
  2. Hadde det på akkurat samme måte. Som liten måtte jeg sove inne hos mamma og pappa, og de måtte være i nærheten. Når jeg var sovnet, måtte de bære meg inn i min seng. Våknet jeg, var det hyling på gang. Var veldig skeptisk til å flytte først til Stavanger. Men der var det mange i nærheten hele tiden, og folk som gikk og sjekket om nettene. Nå har jeg kommet meg over det.

    Du skal være stolt av at du har klart å vinne over følelsen av utrygghet. Det finens virkelig ikke noe som føles verre. Når den likevel skulle komme snikende noen ganger, så kan du jo alltids ringe noen eller forsøke å sysselsette deg til det "går over" :-) Håper du slipper å måtte føle slik fremover. En god natts søvn er jo tross alt noe man gjerne vil ha!

    SvarSlett
  3. Godt å høyre at eg ikkje e den einaste! skal være aleine heime litt over ei veke i sommar, litt blanda følelsar om det igrunn! Hehe.. Kryssa fingrane for at det går over til å vere berre dobbeltsjekking av døra di snart, isteden for 5-6 ganga ;)

    SvarSlett
  4. Har du kjæreste?

    SvarSlett