20.07.2010

Bokmål?

Eg har tenkt i fleire veke på å begynne å skrive på bokmål igjen. Eg får klage på at det er vanskelig å forstå det eg skriver av og til. Nynorsk er uaktuelt for meg å skrive på for det blir ikkje naturlig for meg. Eg har vokst opp med en mamma fra Bergen og dermed har eg automatisk hella meir mot bokmål på skulen. I 2. klasse på VGS valgte eg bokmål som skriftspråk i norsk òg.

Ka seie dåke? Skal eg begynne å skrive på bokmål igjen? Veit lesertalla mine var større når eg skreiv på bokmål òg.

9 kommentarer:

  1. Nei, ikkje skriv bokmål :( !

    SvarSlett
  2. Syns det er bra sånn som du skrive no .. Blir jo aldri meir naturlig enn når du skriv dialekta di!

    SvarSlett
  3. Hva synes vennene dine om bloggen din og det at du har så mange lesere? Du har jo fått en slags kjendis status og vært mye i media?

    Bokmål forresten :)

    SvarSlett
  4. Nei!! Var skikkelig rart å lese innlegget om Marie A, følte ikkje at det var du som hadde skreve det :( Så for alt i verden, skriv sånn som du gjer no, det er litt av særpreget på bloggen din, snupp :*

    SvarSlett
  5. NEEEI til bokmål!

    SvarSlett
  6. Om du nyttar nynorsk som ditt hovedmål skal du også nytta dette når du skriv innlegg hjå bloggen din. Om dette ikkje er tilfelle bør du nytta bokmål.


    (du får unnskylde min noe uperfekte nynorsk så seint på kvelden, men jeg håper iallefall poenget kommer fram)

    Det er en grunn til at vi har to målformer i norge og da synes jeg du skal holde fast på det om det er din målform :) Det er alt for få som benytter nynorsk til daglig til at det kan overleve spesiellt lengre og det er jo trossalt en del av vår historie :)

    SvarSlett
  7. NEEEI!! Skriv nynorsk. Vi trenger bloggere som er annerledes!

    SvarSlett