15.06.2010

Blogglysta er lita

Eg sliter med blogglysta for har omtrent blitt terrorisert med negative mail i det siste. Veldig negative mail.

Det begynte med en mail som kom ut i fra en episode for ei stund sida. Eg møtte på to jenter som fortalte at dei leser bloggen min og mens dei stod å snakka til meg kom en kompis forbi og begynte å snakke til meg. Eg blir alltid stressa om det er fleire parta som snakka med meg på samme tid og det resulterte i at eg kanskje blei litt for opptatt av å snakke med kompisen min. Dei to jentene synes etter det at eg oversåg dei litt og det forstår eg veldig godt.

Akkurat det her har spredd seg rundt og dermed har eg motatt fleire maila daglig om at eg er falsk, ikkje setter pris på leserane mine og lignande.

Eg blei vandt til å motta sånne maila daglig i fjor sommar, men så har det omtrent vert stille, men no i det siste har det tatt helt av. Eg prøver å ikkje la det gå innpå meg, men kan vere litt vanskelig når man får SÅ mange maila daglig.

Eg har snakka litt med ho eine jenta og sendt ho en del av mailane eg har fått og ho sa sjøl at det var blitt lagt veldig på.

Eg beklager veldig til alle lesera som føler eg har oversett dei når eg møter dåke! Men eg blir aldri vandt med å høyre at folk kjenner meg igjen på basis av bloggen. Eg blir like overraska kvergang.

20 kommentarer:

  1. hvor møtte du de egentlig? jeg har liksom hørt om det helt hit jeg bor, men det var ikke formulert på samme måte som du skriver... det ble sagt at du hadde gått rett forbi de og sagt at du ikke ville snakke med de

    SvarSlett
  2. Ha rhørt at du dreit i vennane dine etter bloggen din tok av og blei skikkelig overlegen......

    SvarSlett
  3. Snakk om å lage noe ut av ingenting! Er det mulig? Det er vel helt naturlig at du snakket mer med kompisen din, og ikke to du ikke kjente. Forsåvidt greit nok at de følte seg oversett, men det er jo ikke det samme som at du ikke brydde deg :-)

    Slapp av folkens! Terese er også et menneske. Vi gjør feil. Ikke lag store problemer eller skriv stygge ting til henne på bakgrunn av noe dere ikke har noe med eller vet noe om. Mange av dere kjenner henne ikke, og har ikke møtt henne en gang. Dere vet ikke hvordan hun er. Faktisk så er hun veldig hyggelig mot ALLE!

    SvarSlett
  4. @Stine: I Førde sentrum. Håper du tar ting litt i mellom fingrane :)

    @Anonym: Dumt du har hørt det der. Eg setter meir pris på vennane mine enn nåken gang på grunn av bloggen. Det er hos familie og venner eg har funne støtte etter masse hetsing i fjor sommar.

    @Cathrine: Du er fantastisk!

    SvarSlett
  5. Eg e en av bestevennindene til Terese, og e de noke Terese ikkje har gjort e de å bli overlegen og å drite i vennane sine etter ho begynte å blogge! Terese er en av dei snillaste, godaste og beste personen eg kjenne, og eg skjønna ikkje kor folk får all dritten fra..

    Eg skjønna at folk kan føle seg oversett, men eg trur mange hadde gjort akuratt de samme som Terese..de hadde iallefall eg gjort.

    Dei som ikkje kjenne Terese går virkli glipp av noke, ho e helt fantastisk! <3
    Og e de noke ho ikkej fortjena, so e de de her!

    SvarSlett
  6. Åååå, blir så sur når eg høyre om sånt! Terese, eg er kun èin av mange lesera, men eg kan sei med handa på hjertet at med tida har du blitt ei eg ser opp til, du får til så mykje! Du sitte med fag som du eigentleg slite med, (i følgje deg sjølv) men helde ut heile året, du var med på å lage ein fantastisk sommarfest, blogga for Maria og mykje, mykje meir! Og ja, eg føler meg satt pris på som ein lesar! STå PÅ TERESE! Akkurat som sist vil det snart bli stille med e-posta, du virka som ei fantastisk jente, så ikkje ta til deg noko av det som er skrive, eg kjenne deg ikkje, men er heilt sikker på at det ikkje e sant! :)

    SvarSlett
  7. Skjønnar ikkje kass problem folk har. Eg har hørt det rykte sjølv, men eg trur ikkje få det. Vi va ein venninne gjeng som satt ein dag og snaakka om det og vi blei einige om at vi trur ikkje på det. Du verkar som ei jente som har litt meir mellom øyra enn å vere falsk. Du er ei jente mange ser opp til, det er mange som snakkar om deg og det du har oppnådd!! Ikkje bry deg om det dei seie. Det er forståelig at du snakka med kompisen din og!!!

    SvarSlett
  8. @Hege: ååh, du er så herlig! Tusen takk, vennen!

    @Astrid: Blir helt rørt av å høyre sånne ting. Tusen, tusen takk! Sette veldig stor pris på å høyre sånt fra en lesar. Du er meg ei fin ei :)

    @Aina: Tusen, tusen takk! Setter stor pris på å høyre det :)

    SvarSlett
  9. syns det er dårlig at du skal få så mykje pes Terese, ei fjær blir fort til 10 høns!.. du er ei herlig og flott jente! og ikkje minst verdens beste søster :) <3

    SvarSlett
  10. Du har no i alle fall ikkje drete i vennane dine! Eg er stolt over deg, jenta mi. Stå på! Du fortjena ikkje alt ditta dritet du får mot deg. LOVE YOU!

    SvarSlett
  11. Kjære vene, folk kjenner jo ikkje dg ut ifra bloggen.
    Folk som slenger sånn dritt bør få seg et liv. Ærlig talt, ikkje rart der e krig i verden...

    SvarSlett
  12. Så sykt dårlig av disse personene! Ikke bry deg om det :-)

    SvarSlett
  13. Vil du ha FLERE BESØKENDE PÅ DIN BLOGG? Kopier lenken under og registrer deg helt gratis!

    http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=Thea BH

    SvarSlett
  14. Tusen takk for alle støttande kommentara! Setter stor pris på det, herlige folk!

    SvarSlett
  15. Anonym: Terese er den som sende mest meld til meg om at ho er glad i meg og savna meg, av alle vennane mine. Så drite ho i vennane sine? Nei.
    Og dinna situasjonen vise jo faktisk at Terese ikkje drite i vennane sine. Ho valgte å snakke meir med kompisen sin, som ho kjente FØR ho blei kjent for bloggen, enn med blogglesarane, som ikkje kan tolkast som vennane hinna engang. Så eg ville no heller kalla Terese overlegen om ho hadde oversett kompisen sin, til fordel for noken blogglesara.

    Love u Terese <3

    SvarSlett
  16. Kor sjuke skal folk bli??!!! Eg kjenne deg ikkje frå før av, men du verkar no kjempe koselig og selfølgelig snakka du med kompisen din!

    SvarSlett
  17. Så sykt at de. Ikke bry deg, Terese!

    SvarSlett
  18. Så barnslig av alle de som sender deg mail.Stå på videre!

    SvarSlett
  19. Å dømme deg på grunnlag av noe som dette blir faktisk for dumt. Jeg skjønner godt at du blir satt ut av at fremmede kommer bort til deg på gaten og snakker til deg, du blir ikke falsk og overseende av den grunn. Det er tross alt mennesker som vet mye om deg pga det du legger ut på bloggen, mens du ikke en gang vet hva de heter. Om folk hadde tenkt seg om, så tror jeg ikke en eneste av oss kan si at vi ikke hadde snakket med kompisen vår i samme situasjon. Det er bare menneskelig, og som Cathrine sier over her, mennesker gjør feil, og det betyr ikke at man ikke setter pris på leserne sine av den grunn.

    Jeg blir så provosert av å lese hvor lite som skal til for at man begynner å hetse hverandre, og vi som kjenner Terese vet at hun absolutt ikke er en jente som ikke bryr seg om andre. Jeg får til stadighet meldinger osv hvor hun skriver at hun er glad i meg og savner meg, og hun har også vært en av de som har stilt opp for meg og vært der når jeg har trengt det som mest.

    I tillegg er jeg mektig imponert over hva denne jenten faktisk får til, og hvor utrolig målbevisst hun er. Hun har allerede utrettet mye mer enn hva mange av oss noen gang kommer til å gjøre!
    Så før noen slenger ut så utrolig usaklig kritikk igjen, så er det faktisk lov å tenke seg om!

    Stå på Terese, du er så flink, jeg er så glad i deg og stolt av deg, og jeg VET at du er en fantastisk jente, uansett hva folk kommer til deg og sier! <3

    SvarSlett