09.05.2010

Stolt over meg sjøl

Tankane om livet er mange. Eg føler eg har opplevd en del ting i livet mitt ved å drite i alt som heite jante loven. Etter å ha opplevd motgang føler eg meg sterkare enn nåken gang. Eg har lært meg å slutte å bry meg om ka andre seier om meg.

Selfølgelig bryr eg meg inni mellom om ka folk seie om meg. Kem gjer ikkje det? Men eg har lært meg å slutte å bli dratt ned ved å høyre på det andre seie om meg. Om folk seier ting om meg og har den oppfattninga av meg, så er dei ikkje verdt å vere i livet mitt. Den instillinga synes eg alle skal gå med. La folk snakke dritt om deg om dei vil det, og om dei gjer det, så er dei ikkje verdt å få vere en del av livet ditt.

Eg har oppnådd både å gå fra kjempedårlige karaktera på skulen til kjempegode, ha en av norges mest leste blogga, vere masse i media, har holdt foredrag om nettmobbing og ei personlig utvikling som eg er kjempeglad for!

Nåke av det eg har oppnådd i livet mitt som eg synes er størst er det å ha spilt en rolle i nåken sitt liv. Hjulpe dei. Kan kopiere inn dela av en mail eg fekk for ei stund tilbake sida:

"Du har gjort en forskjell i livet mitt ord. Du har gjort utrolig mye for min personlige utvikling bare ved å være deg og skrive på bloggen din. Du holdt meg unna å ta selvmord en gang ved å skrive ett innlegg om å vere seg selv"

Det er utrulig fint å få sånne ord og eg setter så utrulig stor pris på det! Har òg fått fleire maila fra jenter som har overtrent seg sjøl, men etter å ha lest min blogg har dei fått ett sunnare bilde på kroppen sin og trening.

Det gjer meg stolt over å vere meg!

7 kommentarer:

  1. Oi, for et bra innlegg! Det er viktig å tenke på de personene som du betyr noe for, enn de som du ikke gjør det. Skulle ønske at alle inkludert meg selv kunne sette mer pris på seg selv.

    SvarSlett
  2. Bra innlegg, Terese :)

    SvarSlett
  3. @Maria Helene: Helt enig! Alle burde sette pris på seg sjøl :)

    SvarSlett
  4. Du er flink, Terese, og har all grunn til å vere stolt over deg sjøl:) eg er stolt over deg og!

    SvarSlett
  5. Henriette: åååh, tusen, tusen takk, vennen!

    SvarSlett
  6. Screw you janteloven! Du har helt rett. Drit i hva folk tenker og sier, og vær deg selv!

    SvarSlett